Strategische opzet Slachtemarathon

Opdrachtgever

Slachtemarathon

Uitvoering

NHL Stenden, Ondernemerschap & Retail Management

Doel

Het doel van het uiteindelijke onderzoek was het opzoek gaan naar de essentiële factoren, die meespeelden in het behoud van de Slachtemarathon.

Context

De Slachtemarathon is een marathon van 42 kilometer waar 15.000 personen aan mee kunnen doen. Door de factoren sport en culturele bezienswaardigheden met elkaar te combineren, wist de Slachtemarathon zichzelf te onderscheiden van iedere andere marathon in de markt. Vanaf 2016 werd voor het eerst opgemerkt dat het aantal deelnemers stagneerde.

Eindproduct

– De Slachtemarathon app
Het creëren van een app, die de mogelijke deelnemers kan bereiken. Ook zal deze dienen als een
communicatiemiddel voor en tijdens het evenement.

– Het creëren van nieuwe kunstwerken

Het creëren van een nieuw kunstwerk elke vier jaar waar verschillende kunstenaars tijdens de Slachtemarathon mee bezig zullen zijn. Dit zorgt voor sensatie en een evenement tijdens de marathon.

– De veranderde fietsroute

De fietsroute zal los van de marathon ook andere diverse activiteiten aanbieden, die het aantrekkelijk zullen maken om de Slachtemarathon te gaan fietsen.

“Mocht u geïnteresseerd zijn in het eindproduct en meer informatie willen, neem dan contact op”