Doel
De bezettingsgraad verhogen in het laagseizoen zonder te veel afhankelijk te zijn van reserveringssystemen.
Opdrachtgever
Uitvoering
De bezettingsgraad verhogen in het laagseizoen zonder te veel afhankelijk te zijn van reserveringssystemen.
In dit document is beschreven welke factoren ondernemers in de gastvrijheidsindustrie afhankelijk maken van reserveringssystemen. Factoren die belangrijk zijn buiten de reserveringssystemen om zijn volgens dit onderzoek 1) online zichtbaarheid via kanalen als Facebook en Instagram, 2) nauwe banden met gasten onderhouden om te zorgen dat potentiële gasten op en positieven manier van het bedrijf horen. Daar komt bij dat 3) het imago van het bedrijf op deze manier positief verbeterd, wat er voor zorgt dat men minder afhankelijk is van externe reserveringssystemen. Ook moet men rekening houden met 4) het gedrag van de gasten als groep.
Dit laatste is op te splitsen in verschillende delen. De eerste daarvan is de huidige trends in de industrie. Het tweede deel is het zich bewust zijn van het feit dat de jongere generatie gasten impulsiever is met koopgedrag. Een element daarin is de locatie van het bedrijf. Zowel fysiek als op internet moet het duidelijk vindbaar zijn. Ook de prijs/kwaliteit verhouding moet degelijk zijn; gasten zijn steeds meer bereid te betalen voor kwalitatief hoogwaardige producten en service. Daarop sluit aan dat gasten een steeds grotere mate van zelfvoorziening krijgen. Recepten zijn via het internet vaak beschikbaar. Gasten komen dus eerder af op de ervaring van het “uit” en “weg” zijn.