KHN bestuurlijke vernieuwing chevron_right
Koninklijke Horeca Nederland

Doel: Een visuele representatie van de bestuurlijke indeling van KHN Friesland. Opdrachtgever: Koninklijke Horeca Nederland Titel: KHN bestuurlijke vernieuwing Doel: Een visuele representatie van de bestuurlijke indeling van KHN Friesland. Type opdracht: Onderzoek Afdeling: NHL Stenden, International Hotel Management Feedback opdrachtgever: - Referentienummer: 19.028 De KHN heeft haar bestuurlijke indeling in Friesland opnieuw ingedeeld. Er is door TCF een visuele weergave gemaakt van de huidige indeling.

TCF Operations Design & Quality chevron_right
Toerisme Collectief Friesland

Doel: Onderzoek naar de interne structuur van de TCF. Opdrachtgever: Toerisme Collectief Friesland Titel: TCF Operations Design & Quality Doel: Onderzoek naar de interne structuur van de TCF Type opdracht: Onderzoek Afdeling: NHL Stenden, International Hotel Management Feedback opdrachtgever: - Referentienummer: 19.021 Om meer structuur in het werk van TCF aan te brengen is in dit project de fundering van de organisatie vastgelegd. 

Reserveringssystemen restaurant De Vrijheid chevron_right
Restaurant De Vrijheid

Doel: De bezettingsgraad verhogen in het laagseizoen zonder te veel afhankelijk te zijn van reserveringssystemen. In dit document is beschreven welke factoren ondernemers in de gastvrijheidsindustrie afhankelijk maken van reserveringssystemen. Factoren die belangrijk zijn buiten de reserveringssystemen om zijn volgens dit onderzoek 1) online zichtbaarheid via kanalen als Facebook en Instagram, 2) nauwe banden met gasten onderhouden om te zorgen dat potentiële gasten op en positieven manier van het bedrijf horen. Daar komt bij dat 3) het imago van het bedrijf op deze manier positief verbeterd, wat er voor zorgt dat men minder afhankelijk is van externe reserveringssystemen. Ook moet men rekening houden met 4) het gedrag van de gasten als groep. Dit laatste is op te splitsen in verschillende delen. De eerste daarvan is de huidige trends in de industrie. Het tweede deel is het zich bewust zijn van het feit dat de jongere generatie gasten impulsiever is met koopgedrag. Een element daarin is de locatie van het bedrijf. Zowel fysiek als op internet moet het duidelijk vindbaar zijn. Ook de prijs/kwaliteit verhouding moet degelijk zijn; gasten zijn steeds meer bereid te betalen voor kwalitatief hoogwaardige producten en service. Daarop sluit aan dat gasten een steeds grotere mate van zelfvoorziening krijgen. Recepten zijn via het internet vaak beschikbaar. Gasten komen dus eerder af op de ervaring van het “uit” en “weg” zijn.

Frysk Kongres chevron_right
Koninklijke Horeca Nederland

Doel: Het samenbrengen van Friese ondernemers, studenten van drie Friese scholen en veertien burgemeesters in Friesland. Opdrachtgever: Koninklijke Horeca Nederland Titel: Frysk Kongres Doel: Het samenbrengen van Friese ondernemers, studenten van drie Friese scholen en veertien burgemeesters in Friesland. Type opdracht: Onderzoek Afdeling: NHL Stenden, International Hotel Management Feedback opdrachtgever: - Referentienummer: 19.011 Dit project bevat een draaiboek ontworpen ter voorbereiding van een Fries Congres. De belangrijkste doelstellingen van het genoemde congres zouden zijn 1) connecties maken tussen studenten en ondernemers en 2) het genereren van veel aandacht in de pers. Tijdens dit evenement zal ruimte zijn voor presentaties, workshops, debat, netwerken en zal afgesloten worden met een informele borrel. Het onderzoek bevat slechts de voorbereiding op het congres, de uitvoering zal later volgen. Dit evenement heeft niet plaats gevonden, omdat er niet genoeg deelnemers waren.

Project Op Hatsum; Marketing & Omgeving chevron_right
Lokaal Op Hatsum

Doel: Het op de kaart zetten van Lokaal Op Hatsum, meer gasten trekken naar Dronryp. Opdrachtgever: Lokaal Op Hatsum Titel: Project Op Hatsum; Marketing & Omgeving Doel: Het op de kaart zetten van Lokaal Op Hatsum, meer gasten trekken naar Dronryp Type opdracht: Verkennend Afdeling: NHL Stenden, Toerisme Feedback opdrachtgever: - Referentienummer: 19.008 Notitie: Deze opdracht is voortgezet met opdracht 19.025: “Gluren bij de buren” Dit document verkent twee mogelijkheden ter uitbreiding van de naamsbekendheid van Lokaal Op Hatsum in Dronryp. Doelgroepen die hiermee bereikt kunnen worden zijn liefhebbers van fotografie, families en mensen die zich interesseren in de geschiedenis van, dan wel de regio rondom, Dronryp.

Insta Worthy chevron_right
Watersportcamping Heeg

Doel: Het optimale gebruik van Instagram voor Watersportcamping. Opdrachtgever: Watersportcamping Heeg Titel: Insta Worthy Doel: Het optimale gebruik van Instagram voor Watersportcamping Heeg. Type opdracht: Onderzoek Afdeling: NHL Stenden, Leisure events Feedback opdrachtgever : - Referentienummer: 19.005 Een onderzoek naar de soorten foto’s het beste lijken te werken voor een bedrijf. Onder andere het verwerken van natuurlijk licht, natuur, symmetrie en/of het gebruik maken van herhaling van motieven lijkt het meest positief om te gebruiken op de Instagram pagina van een bedrijf. Daarnaast is ook het gebruik van relevante “hashtags” (#), bevorderlijk voor de vindbaarheid van de pagina.