Onderzoek naar de gast tevredenheid tijdens COVID-19

Opdrachtgever

Toerisme Collectief Friesland (TCF)

Uitvoering

NHL Stenden, Toerisme

Doel

Het doel was om te onderzoeken welke van deze aangebrachte innovaties na de Covid-19 pandemie zouden blijven volgens de hoteleigenaren, om een beeld te schetsen van de toekomst van de hotelindustrie en de digitalisering daarin.

Context

Technological innovations; a study to explore technological innovations and guest satisfaction due to the COVID-19 pandemic in four-star hotels in Friesland, and how they predict the future of the hotel industry will looklike after the pandemic

Studenten hebben onderzocht wat voor technologische innovaties hotels hebben aangebracht tijdens de COVID pandemie en hoe de gasten daarop reageerden.

Eindproduct

De meeste hotels hebben geen innovates aangebracht door COVID, behalve QR codes. Dekans is ook klein dat die QR codes na COVID blijven bestaan omdat de meerderheid van de gasten toch traditionele service verkiest boven digitalisering.

Feedback van de opdrachtgever

Wat ging er goed?
We mochten ons eigen onderzoek
maken wat wel fijn was.

Wat kon er beter?
We hadden graag gezien dat er een idee achter het onderzoek zat en dat er wat sturing bij was.

Feedback student en begeleider

Onze begeleider van school heeft ons geholpen als wij vragen hadden en goede feedback gegeven waardoor we wisten dat we goed op pad waren. Verder was de teamwork in het team goed en efficient.