Omzet verhogen

Opdrachtgever

De Farm-house Twijzelerheide

Uitvoering

NHL Stenden, Hotel Management School

Doel

Studenten zijn aan de slag gegaan met het vraagstuk van De Farm House. Met name hoe zij de omzet in het laagseizoen zouden kunnen verhogen.

Context

De Farm-House is gelegen in het Friese wouden-meren gebied.

Er is een visie die tweeledig is, en waar behoefte is aan erheldering omdat de eigenaar er zelf nog niet uit is. Daarnaast wordt er gezocht naar een marketing plan wat duidelijk is en praktisch geïmplementeerd kan worden door de eigenaar/beheerder.

Eindproduct

4 eindpresentaties en 4 rapporten.

Feedback opdrachtgever

Er was sprake van goede afspraken, die door alle betrokken partijen goed zijn nagekomen.

Saskia Penninga, coordinator van Stenden Hotel Management School Leeuwarden heeft na ontvangst van de opdracht van TCF per mail contact gezocht met de Farm-house en uitgelegd hoe de opdracht in het onderwijs verwerkt zou worden.

Als oplevering heeft de Farm House nu 4 rapporten in bezit met daarin adviezen hoe zij hun omzet met name in het laagseizoen zouden kunnen verhogen.

Feedback student & begeleider

De meeste studenten vonden dit een leerzame en interessante opdracht. Ook vonden enkele studenten de opdracht te beperkt, waarin ze zich beknopt voelden in de (innovatieve) mogelijkheden.

Samenwerking verliep plezierig. Farm house stond open voor vragen en contact met studenten en gaf constructieve feedback op afgesproken momenten.