Marketing plan

Opdrachtgever

Aldeias de Montanha

Uitvoering

NHL Stenden, Hotel Management School

Context

Ana Cravo is vanuit het Toerisme departement van de overheid in Portugal verantwoordelijk om in 41 dorpjes in een afgelegen ruraal gebied meer reuring te brengen. De focus ligt op de digital nomads die in de coworking spaces in die dorpjes hun business gaan drijven.

Doel

Doel is om de vergrijzing en leegloop tegen te gaan in die rurale gebieden. Daarnaast is het bedoeld om nieuwe (jongere) inwoners aan te trekken.

Eindproduct

Marketingplan om dit meer onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

Feedback studenten & begeleider

Studenten waren lyrisch. Ze zijn op eigen initiatief daar geweest en hebben een unieke ervaring beleefd. Vooral de hospitality van Ana was fenomenaal en mede dankzij haar is er voor een unieke ervaring gezorgd! Begeleider is er toevallig ook geweest (in combinatie met een andere trip) en kan dat bevestigen. Een unieke plek en het zou heel leuk zijn om het komende semester dit marketing plan uit te voeren dus dat de samenwerking een vervolg krijgt.

Feedback opdrachtegever

Wat ik erg gewaardeerd heb, is dat Loura van Duren tijdens haar bezoek aan Frank Kroondijk met deze opdracht is terug gekomen. Als hotelschool willen we vooral veel internationaal gaan doen in samenwerking met opdrachtgevers en door haar alertheid hebben we deze prachtige ervaring aan studenten kunnen geven.

We have only good things to say about the group of Dirk Dijk.

Daan, Famke, Beyza and Jesper were very open and dedicated to the project, and they worked hard since the beginning. They presented 2 draft documents (Internal analysis and a Research Proposal outline) that were very well produced, with a great research and very insightful for the Aldeias de Montanha.

Then, for a week in May, 3 of the students came to the territory of Aldeias de Montanha, a trip that they decided to do on their own. They were amazing, very nice and kind to everyone, and always thankful to all the places we went together. I can tell you that they were noticed in the villages!

By the end of the project, in June, they presented online the final project (Marketing Plan for 3 years) and for us, it is very good. We plan to use this document as a reference for promoting the coworking spaces.

We wish them the best! We are open to continue to colaborate with Dirk Dijk and the Hotelschool NHL Stenden, because this first experience was great.

Ik zou TCF aanraden bij andere ondernemers.