Marketing & Branding

Opdrachtgever

Smûk Recreatie

Uitvoering

NHL Stenden, Toerisme

Context

  • Marketing plan voor het opzetten van de sociale media voor het bedrijf.
  • Consistente customer journey opzet voor aankomst en vertrek.
  • Volledige informatie over het bedrijf duidelijk toegankelijk maken voor alle gasten op een passende manier.
  • Kijken naar mogelijke manieren voor seizoen verbreding (doelgroepen en/of arrangementen).

Doel

Door middel van Design Based Education werken onze Innovations & Marketing studenten een semester aan twee elementen. De ontwikkeling van een tourism experience dat passend is bij de wens van de ondernemer. Daarna werken zij een marketing strategie en een marketing campagne uit.

Eindproduct

De ondernemer heeft 3 prototypen per project groep gekregen:

Marketing Research report; interne & externe bedrijfsanalyse, consumer market, customer journey, customer experience analyse, SWOT analysis.
Marketing Product report; tourism experience beschrijving, financiele berekening, marketing strategie.
Marketing Campaign plan; inclusief content calendar & marketing video.
Daarnaast wordt de ondernemer uitgenodigd op de Business Day presentation waarbij het product & campaign plan wordt gepresenteerd.

Feedback studenten & begeleider

De studenten vonden het een enorm leuk project om aan te werken! Het contact met de ondernemers verliep erg soepel en prettig. Ze vonden het wat lastig om naar de ondernemers toe te gaan aangezien het minder goed bereikbaar is met OV. Samen met docenten werd er naar oplossingen gekeken voor vervoer. De ondernemer was makkelijk bereikbaar en stond open voor extra afspraken. Er werd goede feedback gegeven op de tussentijdse product update. Bij de eindpresentatie werd er goede feedback gegeven op de presentaties en eindproducten.

 

Feedback opdrachtgever

We zouden TCF aanraden, de communicatie verliep erg prettig. Planning voor de eind presentatie eerder beschikbaar. Voor ons was dit lastig in te plannen ivm drukte op het bedrijf.