Marketing & Branding

Opdrachtgever

Mauritiuskerk B&B Studio’s

Uitvoering

NHL Stenden, Hotel Management School

Context

De Mauritiuskerk is een oude monumentale kerk die staat in Jirnsum, dat ligt tussen Heerenveen, Sneek en Leeuwarden. De eigenaren vinden dat de kerk voor iedereen wat te bieden heeft en daarom hebben ze in 2020 een B&B in de kerktoren gemaakt. Ze bouwen twee studio’s voor twee personen. Je kunt ze ook allebei huren als je met vier personen en een gezin bent.

De branchegenoot vroeg om een plan te ontwerpen om de bezettingsgraad te verhogen en het verblijf van gasten te verlengen door te kijken naar hun marketing, branding, strategisch ontwerp voor de sociale media, kritische reflectie van de website en een mogelijk verbeterplan.

Doel

Na het bespreken van de opties met de B&B-eigenaren, kwamen we tot de beslissing dat het project zal bestaan uit een kritische reflectie en een mogelijk verbeterplan voor de website. Dit betekent dat het project wordt geplaatst binnen de marketing en branding. Volgens (How Having a Website Can Benefit Your Business | The Hartford, z.d.) kan een website een zeer effectief marketinginstrument zijn dat zeer kostenefficiënt kan zijn.

Eindproduct

Het prototype voor de Bed and Breakfast-website was gericht op het strategisch verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, het verbreden van het publiek en het verhogen van de bezettingsgraad. Het omvatte verschillende belangrijke gebieden zoals taalopties, social media marketing, mobiele vriendelijkheid, lokale attracties, verbetering van de inhoud, SEO-implementatie en het opbouwen van vertrouwen. Om een breder publiek te bereiken, adviseerde het prototype om Engels toe te voegen als de primaire taaloptie en tegelijkertijd de toevoeging van Frans te overwegen voor Franstalige bezoekers. Om zich te richten op jonge mensen worden marketinginspanningen op sociale media benadrukt, waaronder het maken van een aantrekkelijke Instagram-pagina, gerichte advertenties en de integratie van links naar sociale media. Met het oog op mobiel gebruik werd in het prototype prioriteit gegeven aan de mobielvriendelijkheid en eenvoudige navigatie van de website. Het tonen van lokale attracties en evenementen werd aanbevolen om meer bezoekers aan te trekken. Het prototype stelde ook voor om het achtergrondverhaal te verfijnen, inhoud van hoge kwaliteit te creëren en een SEO-strategie voor de lange termijn te implementeren. Het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid door middel van recensies van gasten, foto’s en sociaal bewijs werd benadrukt. Het prototype erkende de ontevredenheid van gasten over moeilijke navigatie en onduidelijke links en was erop gericht deze problemen aan te pakken door middel van een professioneel websiteontwerp, verbeterde bruikbaarheid, toegankelijkheid en branding. Ondanks de tijd die het testen in de weg stond, waren de volgende stappen, het verwerken van de resultaten, het verwerken van de feedback en het binnen 1,5 week uitwerken van het eindproduct, haalbaar. Concluderend streefde het prototype ernaar om de online aanwezigheid van de Bed and Breakfast website aanzienlijk te verbeteren, meer gasten aan te trekken en de bezettingsgraad te verhogen.

Feedback studenten & begeleider

We willen graag onze waardering uitspreken voor de samenwerking met Charles, onze branchegenoot. Zijn enthousiasme over het project motiveerde ons om buiten de gebaande paden te denken. Het moedigde ons aan om een stapje extra te zetten om dit project tot een succes te maken. Dankzij de samenwerking en de bereidheid om altijd feedback te geven verliep het project soepel.