Marketing & arrangementen

Opdrachtgever

Kookstudio De Slinerij

Uitvoering

Friesland College, Middelbare Hotelschool

Context

De Slinerij is een kookstudio in Stiens. Het koken (diverse thema’s / menu’s) en nuttigen van maaltijden wordt gedaan in groepen van 8-14 personen die een dagdeel besteden als gezellig, smakelijk en verbindend uitje. De drukste periode is Oktober tot April. De zomermaanden zijn onderbezet. Het bedrijf heeft behoefte aan verbetering van Marketing om naamsbekendheid te vergroten.

Doel

– Marketing voorstellen

– Ideeën voor arrangementen en eventuele partnerschappen

– Verbetering van omzet in de zomermaanden

Bovenstaande is verwerkt in een presentatie

Eindproduct

Alle opdrachten zijn verwerkt in een pitch presentatie.

Feedback studenten & begeleider

– Duidelijk vraagstuk. De 2 vraagstukken zijn in overleg met de opdrachtgever gecombineerd.

– Snelle en prettige communicatie met de opdrachtgever

– Locatie bezoek in combinatie met een interview verliep prettig. Studenten hadden duidelijke vragen geformuleerd.

– Opdrachtgever was tevreden met de resultaten

Feedback opdrachtgever

Prettig contact. Intentie om iets te bieden waar bedrijf wat mee kan. Leerlingen zijn serieus bezig geweest, presentatie gegeven. Aantal suggesties waren best waardevol. Het volgende zou beter kunnen: Het is gebleven bij een brainstormfase, ondernemer krijgt suggesties en kan hier zelf wat mee doen. Misschien zou het nog een stap verder kunnen gaan door na de presentatie één of twee leerlingen uit de groep, die affiniteit met het bedrijf hebben een periode aan het bedrijf te koppelen. De opdracht krijgen om in samenwerking met de ondernemer een actiepunt eruit te halen. Daarna concreet aan een product / dienst te werken. De leerling zou hiermee een vak/studiepunten kunnen afronden en de ondernemer houd er iets concreets aan over. Ik zou TCF aanraden bij andere ondernemers.