Klantreis en innovatie

Opdrachtgever

Watersportcamping Heeg

Uitvoering

NHL Stenden, Toerisme

Doel

Innovatie plan/product voor Watersportcamping Heeg, Speciaal voor het aantrekken van een nieuwe doelgroep: de Duitse toerist.

Context

Camping De Bosrand in Oudemirdum is een camping met faciliteiten zoals verwarmde sanitaire voorzieningen (ook privé) receptie, kampeerplaatsen en chalet verhuur.

De camping is rustig gelegen in een bosrijke omgeving aan de rand van de Gaasterlandse bossen. Ideaal voor jonge gezinnen en 55 plussers. De campingeigenaren zouden graag meer Belgische toeristen willen aantrekken

Eindproduct

Aanbevelingen voor het verbeteren van de klantreis en ontwikkeling van een nieuw innovatief toerisme product.

“Mocht u geïnteresseerd zijn in het eindproduct en meer informatie willen, neem dan contact op”

Feedback opdrachtgever

Van elke presentatie wel iets kunnen leren, creatieve ideeën.

De tussentijdse online meeting was nuttig om de camping en onze visie beter te kunnen uitleggen

Jammer dat studenten ivm COVID-19 niet langs geweest zijn. Dit heeft effect op de uitkomsten gehad (geen klantreis ter plaatse kunnen ervaren).

“Het is altijd een plezier om door jonge, frisse denkers verwent te worden! We gaan zeker het e.e.a. oppakken van de

aanbevelingen. Een groet & glimlach,

Karin Watersportcamping Heeg.”

Feedback student & begeleider

Strengths

  • Een opdracht voor een bestaande klant
  • In grote aantallen kunnen werken voor 1 bestaande klant (8 x 6 studenten!)
  • Goed passend in de module
  • Toegankelijkheid van de ondernemer
  • Extra Customer Journey workshop

Weaknesses

  • Geen fysiek bezoek door Covid
  • Moeilijk om goed aan te kunnen sluiten bij de ideeën van de ondernemer (student perspectief)