Context
Als ondernemersfamilie waren ze op zoek naar een nieuwe kans en ze besloten een kleinschalige vakantiewoningverhuurbedrijf te starten.
Het spectaculaire uitzicht op de Waddenzeedijk, de zonsondergang en het op loopafstand zijn van de Waddenzee is de reden waarom de woningen in de achtertuin zijn geplaatst. Het donkere luchtgebied, de 3 vuurtorens van de eilanden zijn zichtbaar bij heldere nachten. Deze kant van het Waddengebied is nog niet ontdekt, de eilanden worden overspoeld met toeristen, deze plek is echter het verborgen gebied in Noord-Friesland. Ecologisch gezien is het een bijzonder gebied en er zijn verschillende biologische boerderijen, met hoogproductieve teelten zoals bloemkool en peen. De lucht is zonder onkruidvervuiling, de wind waait vanaf de kust. De focus ligt dan ook op contemplatief toerisme dat rust, natuur en ruimte zoekt. Slow life, geen prikkels, wind, fris, puur. Zeker is de naam “Wad & Loft”, verder is alles nog open…
De familie geeft de studenten een blanco doek.
Doel
Om ons doel te bereiken, hebben we ons gericht op het klanttraject van onze gasten en een diepgaande SWOT-analyse gemaakt van de locatie van de boerderij. Vervolgens hebben we ons gericht op de concurrentie van de omgeving van de boerderij, omdat die het bedrijf aanzienlijk zal beïnvloeden. Evenals het geven van advies aan onze branchepartner, zoals het betrekken van lokale leveranciers om in eerste instantie te helpen bij het bezorgen van ontbijt of extra drankjes.
Hoe kun je in Noord-Friesland een individueel verhuurbedrijf openen en succesvol maken?