Get your plastic eye

Opdrachtgever

Stayokay

Uitvoering

NHL Stenden, Toerisme

Context

Na de uitwerking van de prototypen in Innovations & Marketing in Tourism (semester in de opleiding tourism management) van NHL Stenden kwam de vraag vanuit de ondernemer om het concept: Get your plastic eye, verder op te pakken zodat het geimplementeerd kan worden op de markt van schoolreizen.

Doel

Studenten zorgen dat de tourism experience ‘get your plastic eye’ daadwerkelijk op de markt uitgezet kan worden.

Eindproduct

Studenten hebben gewerkt aan diverse taken:
– Social media marketing van 2-3 maanden;
– Prototype ontwikkeling: Nederlandstalig, middelbare school informatie boekje
– Prototype ontwikkeling: Nederlandstalig, volwassenen informatie boekje
– Prototype ontwikkeling: Duitstalig, middelbare school informatie boekje
– Draaiboek voor docenten
– Website teksten voor Stayokay Terschelling & schoolreisje.nl zodat de activiteit boekbaar kan worden gemaakt.

Feedback studenten & begeleider

De studenten vonden het een ontzettend leuk project om aan te werken!
De communicatie met de ondernemer was soms wat lastig. Wie is het contactpersoon bij het bedrijf precies, en wat is precies de wens over het takenpakket van de student? Wat doen zij wel, wat doen zij niet? De ondernemer vroeg soms meer dan wat haalbaar was voor de studenten om uit te werken.

Voor de toekomst kan er gewerkt worden aan de betrokkenheid.

Het prototype boekje heeft veel revisie slagen gehad. Meerdere feedback rondes en daarna printen. De studenten vonden het lastig dat er soms laat nog een keer feedback kwam.

Het bezoek aan Terschelling om de bestemming en het product te leren kennen waren erg leuk. De pilottest op Terschelling vonden de studenten erg leuk om te doen. Ook hebben ze veel plezier gehad bij het maken van de social media content.

Voor de toekomst:
Bij een implementatie project duidelijke afspraken maken over het takenpakket. Zorgen dat dit een redelijk zelfstandig project is waarbij studenten niet wekelijks contact dienen te hebben met de ondernemer. Duidelijke afspraken maken wie de contactpersoon is bij het bedrijf en studenten vragen om update rapportages te sturen.

Feedback opdrachtgever

Ja we zouden TCF aanraden.

Het is een prachtig eindproduct geworden dat Stayokay kan uitzetten bij de doelgroep. De studenten hebben heel erg hard gewerkt en dat is zichtbaar in de eindproducten.