Bewegwijzering Appelscha

Opdrachtgever

Gemeente Appelscha

Uitvoering

Friesland College, Travel & Hospitality

Doel

Het op de kaart zetten van Appelscha door middel van bebording en promotie om zo het toerisme te laten stijgen.

Context

De opdrachtgever in kwestie wilde in eerste instantie geadviseerd worden over hoe de bebording en de gastvrijheid in Appelscha geoptimaliseerd kunnen worden. Na gemeentelijke instanties gesproken te hebben en in overleg met de opdrachtgever, is het vraagstuk aangepast in: “Op welke manier kan Appelscha op de kaart worden gezet door middel van bebording en promotie om zo het toerisme te laten stijgen’’.

Eindproduct

Een natuurlijke doolhof welke uitmondt bij een selfieplek. Deelnemers worden hierdoor na afloop van de challenge aangespoord om foto’s te posten op hun socials. Dit draagt bij aan de promotie van Appelscha en Instagram toerisme.

“Mocht u geinteresseerd zijn in het eindproduct en meer informatie willen, neem dan contact op”

Feedback opdrachtgever

“Dit was een hele mooie bevestiging van een aantal zaken.

Erg leerzaam. Er zitten ongetwijfeld dingen tussen waar Appelscha mee verder kan. Ik ben heel positief. Complimenten. Heel erg bedankt dat jullie dit zo hebben gedaan.” – Jitske de Jong

Namens de werkgroep Uitvoering van de toeristische Coöperatie Appelscha Regio 3.0 wil ik jullie en de studenten bedanken voor deze bijdrage. Recent heeft de gemeente Ooststellingwerf de toeristische bebording uitgebreid, hiermee wordt het gevoel in een toeristische omgeving te zijn versterkt. De suggestie om een doolhof met selfiespot te creëren nemen we mee als optie voor de invulling in Appelscha. Wie weet herkennen jullie bij een toekomstig bezoek aan Appelscha iets uit jullie advies.

– Arno Goettsch

Feedback student & begeleider

De studenten in kwestie hebben veel geleerd van het project. Zo hebben ze geleerd om doelgroeponderzoek te verrichten. Ook hebben ze geleerd om aan de hand van Design Thinking oplossingen aan te dragen. De sfeer binnen het team was erg prettig. Ook verliep het contact en de samenwerking met de ondernemer soepel.

De studenten in kwestie hebben een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Dit blijkt uit het feit dat ze strategisch na hebben gedacht over bepaalde keuzes. De studenten waren erg gemotiveerd, waardoor het project succesvol is afgerond.