Beleving creëren

Opdrachtgever

De Mummiekelder Wiuwert

Uitvoering

Friesland College, Toerisme

Context

De Mummiekelder wordt bezocht door toeristen uit heel de wereld. Voor toeristen buiten Nederland waren er wel informatiekaarten maar niet meer toereikend, onaantrekkelijk en niet meer van deze tijd. Het ontwikkelen en vernieuwen van de bestaande Engelse, Duitse en Franse informatiekaarten was dus zeer wenselijk.

Doel

Het ontwikkelen van drie nieuwe informatiekaarten met extra historische informatie die een link heeft met Frankrijk, Engeland/Amerika en Duitsland.

De toerist blijft door de extra informatie langer op de locatie en raakt meer geïnteresseerd. De toerist wordt mede verrast omdat de historie van Wiuwert ook links blijkt te hebben met de historie van het eigen land.

Eindproduct

1 nieuwe informatiekaart A4 dubbelzijdig in de Franse taal, 1 nieuwe informatiekaart A4 dubbelzijdig in de Duitse taal., 1 nieuwe informatiekaart A4 dubbelzijdig in de Engelse taal.

Feedback studenten & begeleider

We vonden de opdracht in het begin vrij lastig omdat de vraag vanuit de ondernemer al vrij duidelijk was. Zo konden we de eerste lessen in de BHP niet zoveel doen omdat je de vraag achter de vraag moest onderzoeken en die wisten wij dus eigenlijk al. Uiteindelijk hebben wij toch nog een leuk idee bedacht.

Feedback opdrachtgever

Zou u TCF aanraden bij andere ondernemers?

Antwoord: Ja

Wat ging er goed? Studentes zijn goed met de opdrachten bezig geweest. Leuke vernieuwde ontwikkelde kaarten die straks ook daadwerkelijk in de praktijk zullen worden ingezet.

Wat kon er beter? Studentes hadden best meer mogen vragen. Had geen probleem geweest.