Aantrekken van een nieuwe doelgroep

Opdrachtgever

Celblok H

Uitvoering

Friesland College, Toerisme

Doel

Het vergroten van de naamsbekendheid van de ateliers in de H-vleugel van De Blokhuispoort onder de lokale inwoners.

Context

De Blokhuispoort is een bekende spot voor alle inwoners van Leeuwarden. Echter geldt dit niet voor het H-gedeelte. Hier bevinden zich een aantal ondernemers die voor hun omzet afhankelijk zijn van klanten. Gedurende het toeristenseizoen is er aardig wat aanloop, maar de lokale inwoners van Leeuwarden en omgeving blijven achter. Gevraagd wordt om de reden hiervoor te vinden en te zorgen dat er meer bekendheid en “traffic” gegenereerd wordt, om zo de omzet te verhogen.

Eindproduct

Actuele marketingstrategieën zijn meegenomen die passen bij de doelgroep en de lokale inwoners zullen triggeren om een bezoek te brengen aan de ateliers.

Mocht u geïnteresseerd zijn in het eindproduct en meer informatie willen, kunt u contact opnemen.

Feedback opdrachtgever

Wat ging er goed?

– De opdracht is leuk uitgezet

– De studenten waren erg actief

– De studenten hebben ook goed nagedacht over subsidies en dergelijke.

Wat kon er beter?

– Op het laatste moment kon het contact wat beter, dit verwaterde iets in verband met de drukke schema’s.

Feedback student & begeleider

“We hebben er veel van geleerd. De ondernemer was erg betrokken. Het contact was fijn. Daarnaast voelden wij ons gelijkwaardig.”

“De studenten in kwestie hebben een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Dit blijkt uit het feit dat ze strategisch na hebben gedacht over bepaalde keuzes. De studenten waren erg gemotiveerd en hebben het naar hun zin gehad.”