Aantrekken van een nieuwe doelgroep

Opdrachtgever

Friesland om Maat

Uitvoering

Friesland College, Travel & Hospitality

Doel

Het aantrekken van jongvolwassenen om ze zo meer van Friesland te laten ervaren.

Context

Friesland Op Maat (FOM) organiseert uitjes. Circa 25 professionele gidsen geven namens FOM rondleidingen door heel Friesland. Een groot deel van de groepen die rondgeleid worden bestaan uit Duitse gasten. Verder horen zowel de zakelijke markt, de particuliere markt als toeristen tot de huidige doelgroep. Friesland Op Maat is opzoek naar doelgroepen die nog benaderd kunnen worden.

Eindproduct

Een escape tour organiseren met leuke opdrachten. Bij deze tour krijg je aanwijzingen gedurende de tour. Als je binnen de tijd de escape tour haalt, krijg je een foto die je kan posten op social media.

Mocht u geïnteresseerd zijn in het eindproduct en meer informatie willen, kunt u contact opnemen.

Feedback opdrachtgever

Wat ging er goed?

– De studenten hebben mij een andere blik gegeven.

– Mooi rapport en het process verliep erg goed.

Wat kon er beter?

– De inzet qua personeel in het plan kon

iets efficiënter.

Feedback student & begeleider

“Het was een leuk vraagstuk. Wij hebben de ondernemer ervaren als meegaand. Het contact was goed en we hebben er veel van geleerd. Wel vonden we het jammer dat de projectdagen deels online vormgegeven moesten worden i.v.m. corona. Ook werden de onderlinge afspraken niet altijd nagekomen.”

“De studenten in kwestie hebben een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Dit blijkt uit het feit dat ze strategisch na hebben gedacht over bepaalde keuzes. De studenten waren erg gemotiveerd en hebben het naar hun zin gehad.”