chevron_left Terug

Markt- en aftersales analyse

Opdrachtgever Watersportcamping Heeg
Uitvoering NHL Stenden Hogeschool, International Hotel Management


Doel: Nieuwe aftersales mogelijkheden en marktanalyse

1.   Algemene informatie

Opdrachtgever Watersportcamping Heeg
Titel Markt- en Aftersales Analyse
Type opdracht Markt analyse
School NHL Stenden
Afdeling International Hotel Management
Referentienummer

2.   Context

In dit document wordt de Markt- en Aftersales analyse die is gemaakt voor WSC Heeg gespecificeerd en nader uitgelegd. De mehtoden die zijn gebruikt worden uitgelegd met de bijbehorende resultaten van het onderzoek.

3.   Doel

Het gewenste resultaat van dit onderzoek is het vinden van nieuwe mogelijkheden m.b.t. Aftersales. Daarnaast is er door de camping gevraagd naar een Marktanalyse, met als doel om een beter inzicht te krijgen in de markt en om te zien wat voor mogelijkheden er zijn voor de camping om het onderscheidend vermogen te vergroten.

4.   Eindproduct

Het uiteindelijke doel van dit plan is om een adviesrapport te creëren om de huidige Aftersales methoden die de camping gebruikt aan te vullen en/of te verbeteren. Daarnaast is er een Marktanalyse geschreven om WSC Heeg inzicht te geven in de huidige hospitality branche en de mogelijkheden die de camping heeft m.b.t. het verduurzamen van WSC Heeg, wat het doel van de camping is. Gekeken is naar de huidige trends in de hospitality sector en er is onderzoek verricht naar de mogelijkheden zoals het behalen van bijvoorbeeld een Green Key, het meest gerenomeerde label voor duurzame horeca-ondernemingen. Dit sluit perfect aan op de “groene” doelstellingen van de camping die terug gevonden kunnen worden op de zogeheten “Groene Kalender” die op de website van de camping te zien is. In het laatste onderdeel van het adviesrapport worden verschillende strategieën genoemd die kunnen worden gebruikt voor de promotie en het “op de kaart zetten” van het boutique hotel en tiny houses.

5.   Feedback studenten & begeleider

6.   Feedback opdrachtgever

Bijgaand is de feedback van mevrouw Veldhuizen, eigenaresse van WSC Heeg, te zien.

“Tussen alle drukte door heb ik je geweldige filmpje bekeken. Het was natuurlijk vooral inhoud die zo geweldig is. Je had me in het begin al telefonisch gesproken en vertelde toen al over het nut van de greenkey.  Dat gaan we oppakken zodra we hier weer wat tijd krijgen. De aftersale met als punt verjaardagen, gaan we niet op pakken. Mond op mond vinden we zelf ook erg belangrijk. We sturen daar al actief jaren op, dus elke authentieke wijze daarvoor proberen we aan te grijpen. Bedankt voor je onderzoek. We zijn blij met de aanbevelingen die je voor ons hebt en je wijze van presenteren (kort, kernachtig, vlot, prettige stem om naar de luisteren) was fijn. Het geheel was nog iets sterker geweest wanneer je jezelf staande, wat lopende had gefilmd. Dat maakt net een iets krachtigere indruk.”