chevron_left Terug

Klantreis en innovatie

Opdrachtgever Watersportcamping Heeg
Uitvoering NHL Stenden Hogeschool, Tourism Management


Doel: Het verbeteren van de klantreis en het aantrekken van een nieuwe doelgroep.

1.   Algemene informatie

Opdrachtgever Karin Veldhuizen
Titel Klantreis en innovatie
Type opdracht Logboek en presentatie
School NHL Stenden
Afdeling Tourism Management
Referentienummer

2.   Context

Watersportcamping Heeg is een open, flexibele organisatie, die haar gasten wil faciliteren met geluksmomenten door te zorgen voor energie en inspirerende, buitengewone ervaringen. De visie is om als camping op authentieke wijze haar producten, diensten en service te vernieuwen, opdat ze een verbindende factor is tussen mens en natuur en waar haar avontuurlijke gast ervaringen blijft beleven, waar zij nadien met warme gevoelens aan terug zullen denken. Een creatieve geest en maatschappelijk verbeteren zijn voor watersportcamping Heeg erg belangrijk.

(https://www.watersportcampingheeg.frl/about-us/)

3.   Doel

Tijdens het module ‘The Tourism Product’ (ITM, jaar 1) werken studenten aan een innovatie plan voor een organisatie. Aan de hand van de klantreis hebben 8 teams aanbevelingen gegeven en op basis van deze ervaringen een innovatief product bedacht voor Watersportcamping Heeg. Speciaal voor het aantrekken van een nieuwe doelgroep: de duitse toerist. De groepen bestaan uit maximaal 6 studenten. Uiteindelijk zal de groep hun innovatieve idee pitchen aan de eigenaar. Elke student is verantwoordelijk voor het uitwerken en presenteren van hun idee. Er wordt 1 winnaar uitgekozen.

4.   Eindproduct

Aanbevelingen voor het verbeteren van de klantreis en ontwikkeling van een nieuw innovatief toerisme product.

5.   Feedback opdrachtgever

– Van elke presentatie wel iets kunnen leren

– Creatieve ideeën

– De tussentijdse online meeting was nuttig om de camping en onze visie beter te kunnen uitleggen

– Jammer dat studenten ivm COVID-19 niet langs geweest zijn. Dit heeft effect op de uitkomsten gehad (geen klantreis ter plaatse kunnen ervaren).

“Het is altijd een plezier om door jonge, frisse denkers verwent te worden! We gaan zeker het e.e.a. oppakken van de aanbevelingen.
Een groet & glimlach, Karin Watersportcamping Heeg.”

6.   Feedback studenten & begeleider

Strenghts:

– Een opdracht voor een bestaande klant

– In grote aantallen kunnen werken voor 1 bestaande klant (8 x 6 studenten!)

– Goed passend in de module

– Toegankelijkheid van de ondernemer

– Extra Customer Journey workshop

Weaknessess:

– Geen fysiek bezoek door Covid

– Moeilijk om goed aan te kunnen sluiten bij de ideeën van de ondernemer (student perspectief)